8.26.2011

Blueberry Cupcakes.




Igår kom min mor hjem med en dejlig overraskelse - en Kitchenaid fra Kenwood! Skulle selvfølgelig lige prøve den af, og det blev med disse skønne blåbær cupcakes.
De smager super skønt og er nemme at lave - især med en Kitchenaid! 


Jeg brugte denne opskrift:


Opskrift på 15 blåbær cupcakes:
200 g. mel
½ spsk. bagepulver
¼ tsk. salt
120 g smør
175 g. sukker
2 æg
2 tsk. vaniljesukker
1,3 dl mælk
100 g. frosne blåbær



Forvarm ovnen til 185 grader.
Beklæd en metalmuffinsform med papirforme. Bland mel, bagepulver, vaniljesukker og salt. Pisk smør og sukker til det opnår en cremet konsistens. Tilføj et æg af gangen og pisk til massen er ensartet. Rør mælken i dejen og bland de tørre ingredienser med de våde. Til slut vendes de frosne blåbær i dejen, rør ikke for meget da dejen hurtigt bliver blå.
Fyld dejen i papirformene, formene skal være ¾ fulde. Bag cupcakes 25 minutter.





Yesterday i made some lovely Blueberry Cupcakes with my new Kitchenaid from Kenwood. I love my mom!
Julie.

2 kommentarer:

  1. Ser vildt lækkert ud! det kan være at jeg skal bruge min lørdag på at bage! ;)

    kig forbi, og måske følg?
    http://thenotebookblogspot.blogspot.com/

    xoxo

    SvarSlet
  2. Nøøøj, hvor ser de bare lækre ud! :) Måske man skulle kaste sig ud i at lave dem en dag ;-)

    /Sofie
    Håber du vil kigge forbi min blog: http://diyiyc.blogspot.com/, den er ny, så jeg mangler både kommentarer og followers :)

    SvarSlet