12.17.2011

Risengrød






Idag har jeg været ude og gå en lang tur i den smukkeste skov, jeg længe har været i. Har taget en masse billeder, men dem viser jeg senere, da jeg skal ud og spise nu, sammen med en masse dejlige veninder. Tænkte derfor at jeg ville dele denne skønne opskrift med jer! God aften! :-)

Noget af det absolut hyggeligeste ved julen, synes jeg helt bestemt er risengrød. Forleden lavede min mor det.

Risengrød
(Til 4 personer)

3 dl vand
180 gram grødris (ca. 2 1/4 dl)
1 liter letmælk
1/4 tsk groft salt

Bring vand og ris i kog i en tykbundet gryde. Kog risene ved jævn varme og under omrøring i ca. 2 minutter. Tilsæt mælk og bring blandingen i kog. Kog grøden ved svag varme, stadig under omrøring, i ca. 10 minutter. Læg låg på og kog i ca. 25 minutter. Rør ofte i grøden. Hvis grøden virker tynd så kog den i yderligere ca. 5 minutter - uden låg. Tilsæt salt og smag til.

Put kanel og sukker på efter eget ønske. Til sidst puttes en smørklat på toppen.

4 kommentarer:

  1. super skøn blog.
    følger dig nu, håber du vil smutte forbi min blog og gøre det samme? :-)
    http://clarasfantasyworld.blogspot.com/

    SvarSlet
  2. Hej Julie
    Jeg har lige lavet en blog.
    Jeg vil blive rigtig glad, hvis du gad og gå ind og blive fast læser :-)

    Kram
    http://amaliesworld.blogspot.com/

    SvarSlet
  3. Hej med jer!
    Tak for de søde ord!
    Kigger gerne forbi ;-)

    xxxx,
    Julie.

    SvarSlet
  4. Ihhh det kunne jeg godt lige spise! Har slet ikke fået det i december måned endnu!!

    - http://kassandragold.blogspot.com/

    SvarSlet