12.07.2011

Søde Havregrynskugler




Noget jeg især elsker ved juletiden må være havregrynskugler. Det er det ene tidspunkt på året, hvor det ikke føles forkert at lave havregrynskugler.
De smager super skønt, og er virkelig lækre. Håber I kan bruge min opskrift til noget.

Havregrynskugler:
(100 stk)
625 gram havregryn.
500 gram smør.
500 gram sukker.
125 gram kakao.
Mandel- eller rom-essens.
Færdig lavet STÆRK kaffe.

Det hele på nær essens og kaffe kommes i en stor skål og æltes godt sammen. Essens og kaffe kommes i efter smag, pas dog lidt på da man skal tænke på at de færdige kugler bliver lidt stækere.
Dejen trilles i små kugler (ca. 1 cm i diameter) og rulles i perlesukker eller kokosmel. Kuglerne sættes på en plade og stilles koldt til dagen efter, hvor de kommes i en lufttæt dåse.
Holdbarheden kan forlænges ved at stille kuglerne køligt.
Julie.

9 kommentarer:

  1. Fine billeder og fin blog. Jeg må prøve og lave de havregrynskugler en dag :) Tak for opskriften!

    Jeg håber, du vil kigge forbi min blog og eventuelt blive fast læser.

    minelakahrimanovic.blogspot.com

    SvarSlet
  2. Elsker din blog! Den er så inspirerende, så er blevet fast læser med det samme ! Håber du vil kigge forbi min?(-:

    afullfashionheart.blogspot.com

    SvarSlet
  3. Ummi nummi de ser gode ud, ku være man sku prøve og lave sådan nogle :D

    -Bettina
    lifeloveandlooks.blogspot.com

    SvarSlet
  4. Virkelig fed blog, du tager de flotteste billeder!!!
    Men håber du vil tage et smut forbi min blog og måske blive fast læser, jeg er i hvert fald fast læser af din.
    knus http://clarasfantasyworld.blogspot.com/

    SvarSlet
  5. Fed blog du har! Vil klart følge dig! Håber det går begge veje? :-)
    xoxo
    http://justthouhgtsofablonde.blogspot.com/

    SvarSlet
  6. I har ret. Havregrynskugler = nam! :-)
    Er glad for at I kan bruge min opskrift til noget!
    Tak for alle de søde kommentarer!<3

    xxxx,
    Julie.

    SvarSlet
  7. nam nam <3

    antonierikardsson.blogspot.com

    SvarSlet
  8. super fin blog! skal vi følges? håber du gider kikke forbi min blog, og eventuelt blive fast læser? :-)

    knus
    http://mathildebraagaard.blogspot.com/

    SvarSlet