1.17.2012

Raw Cake :: Chokolade Tærte



Når mit humør ikke er på toppen, og jeg har en masse at tænke på, bager jeg en del. Det er nemlig en af de eneste måder jeg kan lukke omverdenen ude og kun koncentrere mig om en ting. Det er en underlig vane, men det hjælper mig, og det er vigtigst, synes jeg. 
I dag fik jeg endnu engang lyst til at bage. Har længe ønsket at prøve mig frem med noget Raw Cake, og efter noget tids søgen, fandt jeg en opskrift på DENNE FANTASTISKE BLOG som jeg ville afprøve. 
Kagen smager VILDT godt, og jeg er meget overrasket. Den er super nem at lave, og jeg vil sige, at de fleste vil kunne finde ud af at lave den.

Opskriften lyder således:

BUND:
1.5 dl rå kakaopulver
4.5 dl mandler
1.5 spsk kokosolie (kan f.eks. købes i Kvickly)
1.5 spsk ahorn sirup
6 tørrede dadler uden sten

Kom alle ingredienserne i en foodprocessor og bland godt. Kom dejen ud i en springform og tryk den flad.

CRÈME:
3 dl kakaopulver
1 dl ahorn sirup
1.5 dl kokosolie

Kør alle ingredienserne i en foodprocessor til de får en cremet konsistens. Smør det derefter på bunden og stil kagen i køleskabet til den skal spises.

Easy Peasy! 
Håber I kan bruge opskriften til noget! Hav en dejlig aften! :-)
Julie.

8 kommentarer:

  1. Hvor ser den lækker ud! Har længe overvejet at lave en raw cake, måske jeg skulle gøre det ;-)

    Knus
    http://lifeofleonora.blogspot.com/

    SvarSlet
  2. Fed blog du har!

    Kig forbi min mariaegeberg.blogspot.com

    -MariaE.

    SvarSlet
  3. Hej Julie,

    Har lavet noget der minder om det her; http://joseetchris.blogspot.com/2011/10/tarte-au-chocolat-chokolade-trte.html#comments

    FANTASTISK blog, i øvrigt.

    Knus Jose

    SvarSlet
  4. Hej Julie! Nice blog du har, og i øvrigt nogle rigtig gode billeder. Følger dig!
    Du må meget gerne komme forbi min, og blive fast læser hvis du gider ;)

    frida-wellthatsme.blogspot.com

    - Frida <3

    SvarSlet
  5. Det ser virkelig lækkert ud! Jeg fik faktisk en bog om rawcake i julegave, sidste år... men jeg har ikke fået lavet noget endnu :( Det kan være at jeg skulle tage at komme igang?

    //Christina
    http://moments-christina.blogspot.com/

    SvarSlet
  6. oh good hvor ser den godt ud!

    ;-)

    Antonierikardsson.blogspot.com

    SvarSlet
  7. Det ser virkelig lækkert ud!
    -Kommer tit forbi din blog, når jeg bare surfer rundt på nogle blogge. Sjovt nok giver jeg mig også altid til at læse den hele igennem, inlæg for inlæg. Tror bare jeg vil tage at følge dig nu! Hehe..

    Kyss Emma

    SvarSlet