3.24.2012

Det bedste bananbrød






Noget af det bedste jeg ved til morgenmad eller som snack, er udentvivl hjemmebagt bananbrød. I morges stod jeg tidligt op og bagte dette brød.
Det smager super skønt, så derfor tænkte jeg, at jeg ville dele opskriften med jer!

100 g smør
100 g rørsukker
1 øko æg
4 mosede, modne bananer
1/2 dl yoghurt naturel
Kornene fra 1 vanille stang
225 g mel
1 tsk. natron
1 tsk. kanel
1 tsk. kardemomme
1/4 tsk. salt
100 g rosiner

Tænd ovnen på 180 grader. Bland smør og sukker til en cremet masse. Tilsæt æg, og bland, til massen er glat og jævn. Tilsæt bananer, yoghurt og vanillekorn. Si mel, kanel, natron, kardemomme og salt, og tilsæt langsomt til dejen. Tilsæt til sidst rosinerne.
Smør en bageform, og bag brødet midt i ovnen ved 180 grader i 45 minutter til 1 time.

Håber I kan bruge opskriften til noget!
Nu står den på ungdomsfestival, hvor INFINITY skal optræde.
Julie. 

7 kommentarer:

  1. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  2. Hej Julie
    Jeg ville blive meget glad, hvid du ville skrive en kommentar på min blog om, hvordan du fjerner kanterne på dine billeder? Eller evt et link til en tutorial? :)
    God weekend
    Anne
    http://annehoerlyck.blogspot.com/

    SvarSlet
  3. Uh, det lyder lækkert... :-)
    - Men smager det lidt som banankage? (:

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja faktisk. Det smager meget af banankage :-))

      Slet
  4. Åh, hvor ser det lækkert ud! Og så er det bare nogle vildt gode billeder! Du er virkelig dygtig!

    Clara / blaaaura.dk

    SvarSlet
  5. det ser godt nok lækkert ud!:)

    hvordan har du lavet layoutet på din blogtitel med billede?
    den er rigtig flot:)
    // signe

    SvarSlet
  6. Har lige smidt et i ovnen :) Det ser simpelthen så lækkert ud, så nu måtte jeg altså prøve det!

    SvarSlet