4.25.2012

Chocolate Chip Cookies





Forleden fik jeg lyst til at bage. Noget jeg elsker er Cookies, men har desværre aldrig haft det store held med at bage dem. Jeg fandt dog en opskrift, som jeg fik lyst til at afprøve, og det gjorde jeg så.
Jeg blev virkelig overrasket. For første gang lykkedes det mig at bage noget der lignede og smagte af cookies, haha :-)
De er virkelig gode, og smager super godt - i sær lige inden de "sætter sig" mens de stadig er lune.
Her er opskriften:

Choclate Chip Cookies
Ca. 40 stk.

5 1/4 dl mel
Knivspids salt
1/2  tsk bagepulver
150 gram smør, smeltet og afkølet
2 dl brun farin
1 dl sukker
1/4 tsk vanille pulver
1 stort æg
1 stor æggeblomme
150 gram mørke chokolade knapper
150 gram mælkechokolade knapper

Forvarm oven til 160 grader. Smelt smørret.
Sigt mel, salt og bagepulver i en skål.
Pisk det smeltede smør, brun farin, sukker og vanille. Tilsæt æg og æggeblommer og pisk indtil dejen er glat. Rør mel blandingen og rør eller ælt til en dej. Tilsæt chokolade og bland indtil jævnt fordelt.
Rul "mundfulds store" kugler og lig dem på en bageplade beklædt med bagepapir. Pres let på kuglen, så den bliver lidt flad.
Sørg for at der er nok plads mellem hver cookie, da de vil flade lidt ud. Bages i 10-13 minutter.

Julie.

16 kommentarer:

  1. Cookies er så lækre! Og så er de nemme at bage. Nogle kager tager nærmest en hel søndag at bage og pynte, men cookies laver jeg tit i hverdagen, for ingredienserne har vi næsten altid. Det gode er også, at de smager godt flere dage efter. Ikke som en chokoladekage, som bliver alt for tør :)

    SvarSlet
  2. Hvor er de lækre! Må prøve at lave dem! :)

    SvarSlet
  3. de ser i hvert fald rigtig lækre ud ;-)

    SvarSlet
  4. De ser rigtig gode ud! ;-)

    SvarSlet
  5. De ser super lækre ud, man bliver virkelig sulten af at se på dem, mmhh..
    Jeg synes virkelig, du er god til at tage billeder og redigere dem, så jeg tænkte på hvilke effekter du bruger mest, og i hvilket program? :-)

    SvarSlet
  6. ville ønske jeg havde tålmodighed til at bage!

    SvarSlet
  7. Hvor ser de sindsygt gode ud! Dem må jeg snart prøve at bage ;-)

    SvarSlet
  8. Vellykkede ser de da ud, mums. Har ikke spist noget usundt i snart to måneder, så bliver helt lækkersulten :-P

    Knus

    SvarSlet
  9. Hej !
    Sød blog, vi kunne følges?
    Kig forbi min blog og deltag i min giveaway konkurrence :-)

    Soedoclara.blogspot.com
    //Clara

    SvarSlet
  10. De ser vildt lækre ud :)

    SvarSlet
  11. ej det ser bare vildt lækkert ud. får helt lyst til at gå ud og bage :) hehe
    super fed blog du har, det er ihvertfald også nogen super smukke billeder du tager!
    er nu fast læser :)

    N.K.L
    www.nkl-fashion.blogspot.com

    SvarSlet
  12. Hold kæft det ser godt ud!!! Mums :-D

    http://wild-vision.blogspot.com/

    SvarSlet
  13. De ser så gode ud! Tror helt klart, at jeg skal skal prøve at bage dem i weekenden :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Forresten, hvor køber du chokoladeknapper?

      Slet
  14. Julie.. For pokker da også. Jeg spiser ikke sådan noget!
    Og så ligger du lækre billeder, af lææækre opskrifter. Det er ikke fair..

    Du vil gøre en pige utrolig glad, hvis du ville følge min blog. Kys.
    - http://cilleskjelmose.blogspot.com/

    SvarSlet