4.01.2012

Den Bedste Brownies






Min yndlingskage er uden tvivl brownies. Jeg har derfor længe ledt efter den perfekte og bedste opskrift på brownies, og efter lang tids eksperimentering fandt jeg den endelig.
Derfor tænkte jeg, at jeg ville dele opskriften med jer. Jeg har fundet den på foodfanatic.dk :-)


  • 230 g smør
  • 300 g sukker
  • 230 g chocolade, hakket i mindre stykker
  • 4 æg, pisket sammen
  • 140 g mel
  • 40 g kakao
  • 200 g nødder 

Smør smeltes og sukkeret kommes i og opløses. Tilsæt cirka 1/3 af chokoladen og lad det smelte. Herefter piskes æggene i. Pas på at smørmassen ikke er for varm – i så fald vil æggene blive ‘scrambled’ (i Coco&Me’s opskrift kommes æggene i inden chokoladen, men jeg valgte at tilsætte lidt inden i for at køle smørmassen af en smule). Tilsæt herefter resten af chokoladen og lad det smelte sammen med blandingen (blandingen kan klare 10 sek i microbølgeovnen, hvis chokoladen ikke vil smelte). Kakao og mel sies sammen og tilsættes lidt efter lidt. Gem nogle nødder til at dekorere toppen og tilsæt resten i dejen, som hældes i en smurt form beklædt med bagepapir. Bages i en 180 grader varm ovn i 25 – 30 minutter.

Julie.

7 kommentarer:

  1. Åthh jeg bliver SÅÅÅ lækkersulten, når jeg ser dine smukke billeder!

    SvarSlet
  2. mmh, hvor ser det godt ud. jeg er meget kageglad, men egentlig spiser jeg sjældent brownies. det kunne være, jeg skulle prøve den her opskrift...
    kig gerne forbi mig, jeg er fotoblogger ligesom dig :)

    SvarSlet
  3. Den ser vild lækker ud!

    SvarSlet
  4. Uh, jeg skal bruge en opskrift på brownies! Vi har prøvet et par forskellige opskrifter, men ingen var gode nok.. :-)
    Så skal vidst ha' prøvet din opskrift af!(:

    SvarSlet
  5. hvor ser de lækre ud. ligesom dig er jeg også helt pjattet med brownies, så denne opskrift må jeg da også have prøvet af ;)

    SvarSlet
  6. Tak for jeres søde kommentarer! Det varmer! :-)

    xxxx,
    Julie.

    SvarSlet
  7. Hej Julie!

    Din blog har fanget vores opmærksomhed på grund af kvaliteten af de opskrifter. Vi ville være glade, hvis du ønsker at deltage i Findeopskrifter.dk, så vi kunne oprette forbindelse til den.

    Findeopskrifter.dk er en søgemaskine, der samler de bedste danske madlavning blogs fra internettet.

    Flere hundrede blogs er allerede registreret her og drage fordel af den trafik, vi sender til deres websteder.

    For at deltage Findeopskrifter.dk, bare gå til http://www.findeopskrifter.dk/kom-med-i-madblogstoppen

    Hav en dejlig dag!

    Med venlig hilsen
    - Elin, Findeopskrifter.dk

    SvarSlet